Suggesties nieuwe lichtgewicht tent

Home Forums Hiking.be Suggesties nieuwe lichtgewicht tent

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kris86 2 weken, 3 dagen geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

kris86
    Bijdrager

Hey iedereen,

Even kort schetsen, 6 jaar op rij naar ofwel Noorwegen of Zweden afgereisd voor trek en kanotochten, steeds een periode van 2 weken met de tent en rugzak. Meestal groepje van 4 tot 5 man
    Afgelopen zomer voor de eerste keer mijn vriendin meegenomen voor enkele dagen, daar zij zelf niet zoveel kan dragen droeg ik het meeste van haar materiaal wat toch wat begon door te wegen.
    Vandaar ben ik tegen volgende zomer op zoek naar grammetjes en bij voorkeur zelfs kilogram besparingen op men uitrusting.
    De grote boosdoener bij mij is mijn super toffe tent een Nordisk Norheim 3PU die al alle trips is meegegaan. Hoewel deze nog steeds beschouwd word als een lichtgewicht met 3,7kg was ik me toch aan het afvragen of er na al die jaren met allerhande innovatie geen nieuwere materialen op de markt zijn die het gewicht nog drastisch doen zakken.
    Ik overweeg dus een nieuwe tent te kopen, bij voorkeur een tunneltent, met ruime voortent voor bagage, 3 persoons, lichtgewicht en compact.
    Momenteel heb ik de Nordisk Oppland 3LW in gedachte met een verbazende 1,98 kg maar ik vroeg me af of er nog andere merken zijn die ik dien te overwegen.
    Alle tips zijn welkom.
    Alvast bedankt

pieterdc
    Bijdrager

Dag Kris,

je zou eens kunnen kijken naar Lightwave. Daar zitten best wel knappe tenten in, voor een aanvaardbare prijs en ruime keuze ivm robuust vs licht. De Ultra-reeks lijkt me wel iets voor jou, bv de g20 ultra xt, met heel ruime vestibule. https://www.lightwave.uk.com/products/tents/ultra-tents. Zelf ben ik super tevreden van mijn Hilleberg Nallo 2GT, ietsje zwaarder dan lightwave, maar de top qua betrouwbaarheid en robuustheid. Alles hangt af van je bestemmingen…

benieuwd wat je gaat doen,
    Pieter

Caers bart
    Bijdrager

Je zou eens kunnen kijken naar de Hilleberg Anjan 2 GT, zelfde gewicht en prijsklasse. Heb zelf ook een Hilleberg Nallo GT, zwaarder maar wel breder inzetbaar daardoor. In een dal in zweden in een zware storm was ik toch blij dat de tent de test doorstond. Dus zeker niet enkel naar het gewicht kijken. Voor tochten met minder zware condities neem ik een tarp mee.

kris86
    Bijdrager

Bedankt Pieter en Bart!

Die Hilleberg was ik ook al op het spoor, de Nallo of Nallo GT3.
    De lightwave kende ik nog niet maar lijkt verdorie ook wel interessant, vooral omdat ik al twijfels had bij de extreem lichte materiaal keuze van de Oppland 3 LW. Op de website van Lightwave zie ik hun uitleg waarom zij kiezen voor 30 D en de 20 en 15 D vermijden… terwijl las ik ergens dat de Oppland 10 D gebruikt…

Ik zou dan wel voor een 3 persoon gaan aangezien het nog steeds de bedoeling is van met de vriendin maar ook samen met de groep te reizen, zoveel verlof heb ik jammer genoeg niet om er aparte tripjes van te maken.

Verdere tips nog steeds welkom

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.