Reparatie 4 seizoenentent

Home Forums Hiking.be Reparatie 4 seizoenentent

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  pieterdc 2 maanden, 3 weken geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Renée Mettrie
    Bijdrager

Kent iemand een goed bedrijf dat aan een redelijke prijs een 4 seizoentent repareert? Een van de ingangen moet vervangen worden. Het is een Robens Fortress, 4 seizoenen, aanschaf was niet zo goedkoop dus koop liever geen nieuwe.
    Gescheurde tent

pieterdc
    Bijdrager

Dag Renée,

waarom vraag je het niet aan Robens zelf? Dat lijkt me het meest betrouwbare…

groetjes,
    Pieter (die zelf ooit een Hilleberg-tent heeft laten herstellen door Hilleberg, gratis, want constructiefoutje)

Renée Mettrie
    Bijdrager

Ik denk dat ik maar voor een nieuwe ga. XOLT verkoopt ze voor 123 €, Amazon.de voor 133 €. Volgens mij heb ik ze destijds duurder betaald. Nadeel vind ik wel dat bij zware sneeuwval de achterkant inzakt, sneeuw glijdt er niet voldoende af, maar misschien is dat bij andere tenten ook wel zo?

Woubeir
    Bijdrager

Nadeel vind ik wel dat bij zware sneeuwval de achterkant inzakt, sneeuw glijdt er niet voldoende af, maar misschien is dat bij andere tenten ook wel zo?

Normaal vind ik dat toch niet.

pieterdc
    Bijdrager

dat hangt heel sterk af van:
    1. hoe strak je je tent opgespannen hebt (nog eens bij opspannen net voor je gaat slapen, want als temperatuur zakt, wordt je zeil minder strak)
    2. de vorm van je tent: een tipi gaat daar minder last van hebben dan een tunnel of koepel
    3. de soort & hoeveelheid sneeuw: als de sneeuw heel fel plakt en met bakken uit de hemel valt, lijkt het me niet zo vreemd

Ik vind het wel vreemd dat je voor 130 EUR een goeie vier-seizoenstent zou vinden… Ik zou dat niet vertrouwen.

Groetjes,
    Pieter

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.