MSR reactor + 2,5l pot iemand ervaring mee?

Home Forums Hiking.be MSR reactor + 2,5l pot iemand ervaring mee?

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Scaller 4 weken geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

kris86
    Bijdrager

Hoi allemaal,
    Mijn vorig low budget kookpotje dat ik ergens uit een stock americain achtig iets haalde is na 5 jaar aan vervanging toe. Heb hier meestal met gasflesjes met mijn pocket rocket op gekookt maar soms ook op open vuur, werkte prima.
    Nu een zoektocht begonnen naar een nieuwe kookpot, maar al snel zag ik het bos door de bomen niet meer met al die verschillende merken, materialen en prijsklasses.
    Meestal met 4 op pad en dan is het qua verbruik van gas toch handig als je alles in 1 keer kan koken, dus 4 vriesdroogmaaltijden van ergens tussen de 300 a 500 ml, daarom op zoek naar een pot van minstens 2 liter.
    De msr big titan kettle lijkt me wel iets leuks met dat giet tuitje, maar wat nadien mijn aandacht trok was de msr reactor gaskoker. Hele dure optie als je gewoon op zoek bent naar een kookpotje maar het systeem op zich lijkt me wel iets.
    Iemand hier ervaring mee of die een goede website weet om het eens deftig te bekijken, op iedere website vind ik verschillende getallen op het gebied van gewicht, prijs en nog nergens eigenlijk de afmetingen van de kookpot gevonden. Sommige websites zijn nogal vaag of ze nu enkel de kookpot of ook de brander verkopen.
    Ik hoor het graag of dit systeem echt de moeite is voor zijn prijs. Meest direct nadeel dat ik hier aantref is dat je er al niet mee op open vuur kan koken, maar goed, is nu geen ramp als het echt zo goed werkt als beweert word.

Scaller
    Bijdrager

Ik gebruik het nu toch al een hele tijd (met 1ltr pot) en ben er zeer tevreden van; zelfs bij uiterst koude temperaturen in minder dan geen tijd kokend water.
    Ook het verbruik valt goed mee: voor een wintertrekking in Lapland met twee personen (gevriesdroogd ontbijt en avondeten, soep, thee, chocomelk, thermos..) van een week volstond één bidon van 230gr.
    Als ik één minpuntje moet beschrijven dan is het de ontsteking; geen piëzo of iets dergelijks noch duidelijk ontstekingspunt. Gewoon een vonk/lucifer/aansteker boven het oppervlak houden dus…

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.