afgelopen vrijdag op de GR15 weer eens moeten uitwijken omdat er drijfjacht aan de gang was. Is het, zoals het bord aangaf, echt verboden zich in het jachtgebied te begeven? Ik meen dat dit in Frankrijk anders is en men de passant doorgang dient te verlenen, maar het precieze ervan weet ik ook niet. Gaarne jullie reacties.
En wordt het niet eens tijd dat per gemeente de jachtdata en locaties op Internet terug te vinden zijn?
Als er rode (drijfjacht) of gele (loerjacht) waarschuwingsborden geplaatst zijn blijf je beter weg uit het betrokken gebied.
Een telefoontje of mail enkele dagen voor de geplande wandeling naar de verantwoordelijke boswachter voor het gebied waar je wil gaan wandelen(adressen op de site van DNF) is vaak voldoende om niet voor verrassingen te staan. Sommige toeristische diensten kunnen je ook verder helpen.
De verstandhouding tussen wandelaars en jagers is niet alijd optimaal. Met wat meer wederzijds begrip zouden er heel wat minder problemen zijn.
Yesterday is history, tomorrow is mistery,today is a gift, that's why they call it present (Babatunde Olatunji)
In het weekend van 24-25 oktober gaan wij op tweedaagse ten zuiden van La Roche (zie topic tweedaagse Ardennen).
Ik heb zojuist naar de toeristische dienst van La Roche gebeld met de vraag of er jacht voorzien tijdens dat weekend.
Men vertelde mij dat de bossen ten zuiden van La Roche gesloten zijn voor publiek tijdens de ganse dag. Kan dit zo maar? Ik vind dit nogal ruim. De wandelaar is dus niet welkom.
We zullen dus creatief moeten zijn en onze route ter plaatse aanpassen ahv. de stafkaarten.
'k Zou toch eens naar DNF bellen want die kunnen precies zeggen welke bossen er zijn afgesloten. Allemaal lijkt me wat overdreven, wellicht is het aan een bepaalde kant van de Ourthe. Meer info vind je in de link die ik eerder al eens vermeldde.
You can't build a reputation on what you are going to do.
Op de waalse website van deltavliegers (www.fbvl.be) staan jachtdata in de buurt van La Roche. Op 24/25 oktober wordt er gejaagd in de buurt van Maboge, het zou dus best kunnen dat het niet mogelijk is om GR 57 daar te volgen. Best contact opnemen met betrokken boswachter.
Yesterday is history, tomorrow is mistery,today is a gift, that's why they call it present (Babatunde Olatunji)
Ik had eerst gebeld naar het DNF maar zij verwezen mij door naar de toeristische dienst van La Roche.
We zullen wel zien. Het kan alleen maar avontuurlijker worden.
Ik ga in herfst regelmatig naar Viroinval wandelen.
Alle info ivm jacht op hun website, dan weet je tenminste wat kan en wat niet kan:
http://www.viroinval.be/xml/page-IDD-33531-LANG-fr-.html
-P
De mensheid zou er aanzienlijk beter aan toe zijn indien de mensen hun ogen meer open hielden en hun mond meer dicht. C. Buddingh
Kwestie van veiligheid ook hoor dat ze de wandelpaden sluiten! Ik zou niet graag geraakt worden door een verdwaalde of afgeketste kogel.... Er gebeuren dikwijls jachtongevallen en dit zal daarin wel meespelen.