|
|
The Cardinal
1708 berichten
°
17/09/2002 |
Aan alle nieuwe hikers hier op de website en op het forum. Stel jullie voor in deze thread en aarzel niet vragen te stellen op het forum. Hiking.be is er voor iedereen met een passie voor wandelen, natuur en buitensporten. Het doet er echt niet toe hoe hard, hoog of lang je stapt - het gaat om plezier hebben. Dus laat je zeker niet intimideren door de meer ervaren forumleden - we zijn allemaal ooit vanaf nul begonnen.
Welkom! |
|
|
Veteraan
1180 berichten
°
31/01/2008 |
Ik reken mezelf tot de nieuwe hiking.be gebruikers ...
Naam: Stef Schuermans
Leeftijd: 23
Beroep: Bediende
Eerste grote hikingervaring:
Grosse Krottenkopf in Oostenrijk met de scouts (15 jaar)
Eerste hikingervaring:
wandelvakanties in Chatel (zwitserland) en de Panne (4-5 jaar)
Leukste hikingervaring:
Tourski week in Oostenrijk (maar wel NOOIT meer!)
Hikingdoelen:
Aconcagua en Ojos del Salado
Andere hobby's:
Klimmen, jeugdhuis, studeren (boekhouden)
Idiootse wandelmove:
Tourski Oostenrijk zonder te kunnen skiën, no questions asked! |
|
|
Veteraan
54 berichten
°
13/01/2009 |
Twee hikers in één keer, omdat we sinds anderhalf jaar alle hikes samen doen (en ook samenwonen en van die dingen :). Wij = Hanne en Steven, 22 en 27, uit Aalst. We staan beiden in het onderwijs, wat ons ongeveer 3 en een halve maand per jaar vakantie oplevert, die we ongeveer integraal in de bergen doorbrengen. Steven is door zijn ouders van zo ver hij zich kan herinneren elke zomer en winter naar de bergen meegesleurd. Al was "meesleuren" telkens beter van toepassing bij de terugkeer naar België... Hanne is er pas later ingetuimeld. Haar vuurdoop kon meteen tellen: de via ferrata's van Aussois en wat later een huttentocht in de Val d'Anniviers.
We zijn alletwee gek op de bergen en alle sporten die je er kan doen, al spreekt echt alpinisme ons niet aan. Vooral hiken, maar ook via ferrata's, mtb'n en skiën des te meer. In tegenstelling tot wat je bij onze leeftijd misschien verwacht, zijn we absoluut geen waaghalzen of snelheidsduivels. De bergen "voelen" kan voor ons enkel als het maar traag genoeg gaat.
Wat het afgelopen anderhalf jaar uitspookten en dit jaar van plan zijn, kan je lezen op deze blog:
http://ennah.wordpress.com
|
|
|
Veteraan
14 berichten
°
20/02/2009 |
Hallo,
'K ben wel een nieuwe hiking.be forum gebruiker maar geen nieuwe hiker...
'Kzal me ff voorstellen: ben dus Katrien, 27 uit Ninove. Als kind heb ik de (toen nog) wandelmicrobe met de paplepel binnengekregen. En sinds ik afgestudeerd ben, vertoef ik elke vakantie in de bergen. Zowel zomer-, en wintertrekkings als skiën zijn voor mij de ultieme manier van onspannen en genieten. Aangezien ik als zelfstandige geen zeeën van vrije tijd heb, probeer ik niet alleen veraf en voor lange tijd maar ook kortbij en voor eventjes te genieten van deze fantastische hobby.
Mijn voornaamste hinkingervaringen tot nu toe: karhunkierros in Finland, GTA in de Cunnische Alpen, Pyrenneeëntrekking,...
Mijn plannen/dromen: binnen enkele weken: kungsleden in zweden en hopelijk in de toekomst: één van de 3 grote trekkings in Nepal en nog zoveel meer...
|
|
|
Veteraan
44 berichten
°
24/11/2008 |
Ook maar even voorstellen ;-)
Ik ben Sander, 23 jaar afkomstig uit Adegem en werk als technisch medewerker bij de Gemeente Maldegem.
Vroeger meer dan 10 jaar naar demeeste vakanties in de Ardennen gaan wandelen en een keertje met de CM naar het Zwitserse Fiesch in kanton Vallais. Sinds dat CM kamp wilde ik dolgraag maar terug gaan naar de bergen en dat moment kwam er drie jaar terug toen ik mee kon met een vriend naar het Val d'Anniviers in het kanton Wallis. Sindsdien wil ik er elk jaar terug gaan en ben ik ook al elk jaar weer geweest. Ook dit jaar probeer ik terug te gaan.
Enorm vele ervaring heb ik nog niet in de bergen, daarom dat ik me voorlopig nog beperk dat fikse dagtochten in het hooggebergte variërend tussen 1500m en 3000m. En elk jaar leert men natuurlijk bij :D, al had ik vorig jaar misschien wat teveel risico genomen om een gletsjerovertocht alleen te doen en toen ik in het midden stond een lawinetje naar beneden zag komen, kzat toch niet meer op mn gemak.
Doel is nog altijd om eens een echte top te gaan beklimmen, ik heb al wat toppen gedaan maar bleef beperkt tot 3024m hoogte. Voor te starten zou ik naar de 4100 meter ergens gaan met een gids op een tweedaagse tocht.
Voor komende zomer heb ik toch ook al wat mooie tochten op de lijst staan, ik zoek ook nog mensen die willen meegaan voor paar weekskes (zie mn ander topic). |
|
|
The Godfather
2 berichten
°
23/02/2009 |
Eventjes voorstellen: Filip D - vader van The Cardinal... komt eens zien wat hij hier allemaal uitspookt!
Zelf ben ik mijn hele leven KSA hoofdleider (en kok op kamp!) geweest. Jaren lang onze vakantie in Zwitserland en Chamonix doorgebracht; waarschijnlijk heeft daar de familie de microbe te pakken gekregen. Ook de Belgische Ardennen ken ik goed: in het bijzonder de regio van Houffalize en de Semois. De populaire kampplekken ken ik nog steeds. Ondertussen doe ik het wat rustiger aan maar geniet nog steeds van een uitstapje in de Ardennen of de Hoge Venen met op tijd en stond een streekbiertje!
Santé! |
|
|
Veteraan
426 berichten
°
12/07/2006 |
Al een tijdje lid hier. Tot 2004 woonde ik in Belgie; omgeving Leuven de laatste 8 jaar ofzo. Daarna verhuisd naar Zuid-California. Beginnen hiken in het najaar van 2004 en begonnen met bergen in Juli 2005. Momenteel doe ik praktisch alles (sneeuw, ijs, rots) zolang het met beperkt risico kan gedaan worden zonder touwen. De zogenaamde Amerikaans klasse 4 vermijd ik wel wat gezien het heel gevaarlijk is; 1 misstap is gewoonlijk fataal.
Ik heb geluk dat het weer hier heel goed is en dat ik slechts 1-2u moet rijden voor bergen tot 3500m. Voor hogere, meer technisch moeilijke bergen, ga ik meestal naar de Sierra Nevada, wat 4-6u rijden is, afhankelijk van de locatie. Veel tijd heb ik niet; ik ben dus vooral beperkt tot weekends.
|
|
|
Veteraan
58 berichten
°
20/03/2007 |
Sinds de voorbereiding op onze tocht door Corsica (GR20), enkele jaren geleden, ben ik lid op het forum. Af en toe post ik eens een bericht en bekijk ik berichten.
Mijn naam is Veerle Andries, ik ben 36 en woon in Ham. Net zoals mijn vriend geef ik les op een secundaire school.
De GR20 daagde ons uit en zo zijn we samen beginnen trekken. Sindsdien liepen we dus de GR20 (Corsica) en de Tour de Mont Blanc (Frankrijk/Zwitserland/Italië). Dit jaar plannen we een trekking in de Pyreneeën en volgende zomer een pelgrimstocht vanuit Vlaanderen naar Santiago de Compostela.
Sinds dit jaar ben ik, samen met een collega, beginnen muurklimmen. |
|
|
Veteraan
88 berichten
°
9/03/2008 |
|
|
|
Veteraan
3 berichten
°
28/02/2009 |
Buitensport C.V.
Mountainman
°11/02/63
1984: GR van de Ourthe, de Salm en de Amblève (België)(tenttrekking) (volledig)
1985: GR 5: Briançon – Nice (tenttrekking) (Frankrijk)
1986: Kungsleden (Abisko –Kvikkjokk) (tenttrekking) (Zweeds Lapland)
GR de la Vanoise: Landry – Briançon (tenttrekking) (Frankrijk)
1987: Padjelantaleden (Ritjemjakk – Sulitelma) (tenttrekking) (Zweeds & Noors Lapland)
1988: Padjelantaleden(Kvikkjokk – Sulitelma) (tenttrekking) (Zweeds & Noors Lapland)
1989: Kungsleden (Saltoluokta – Kvikkjokk) (tenttrekking) (Zweeds lapland)
1991: Setesdal (tenttrekking) (Zuid-Noorwegen)
Parc du Mercantour (tenttrekking) (Frankrijk)
1992: rond de GrossGlockner (huttentocht) (praktijktocht Initiator Bergwandelen Bloso)
solo doorsteek Sarek Nationaal Park (tenttrekking buiten paden) (Zweeds Lapland)
1993: dagwandelingen rond Chamonix
Beklimming Weissmiess (4023m)
1994: Vlaanderen Fietsroute (jeugdherbergen)
1995: varianten rond Kungsleden (tenttrekking, deels buiten paden) (Zweeds & Noors Lapland)
Rondje Nederland (Oostvlaanderen – rond Ijselmeer en terug) (fiets) (jeugdherbergen)
1996: solo doorsteek Sarek Nationaal Park (tenttrekking buiten paden) (Zweeds lapland)
Berenpad (Fins Lapland) (tenttrekking)
Westkust fietsroute (Denemarken) (tentfietstrektocht)
1997: Langs groene wegen (Arlon – Oloron-Saint-Marie – Dax) (tentfietstrekking)
Varendsleden - Klarälven ( Zuid-Zweden) (kano - tenttrekking)
1998: Klarälven – Testebo – Ljusnan (Zuid- & Midden-Zweden) (kano - tenttrekking)
Camino Francés (Saint-Jean-Pied-de-Port – Santiago de Compostela) (fietstrekking – refugio’s)
1999: Via de la Plata (Sevilla – Astorga) (750km te voet – refugio’s en hotel)
Stubai Höhenweg (Oostenrijk) (gids Klim & Bergsport Federatie) (huttentrektocht)
Jotunheimen (tenttrekking) (Midden-Noorwegen)
Glaskogen (dagtochten) (Zuid-Zweden)
2000: Camino del Norte (Irun – Satiago de Compostela) (850km te voet – refugio’s, jeugdherbergen)
Stubai Höhenweg (Oostenrijk) (gids Klim & Bergsport Federatie) (huttentrektocht)
Dodentocht Bornem (18u35’)
solo doorsteek Sarek Nationaal Park (tenttrekking buiten paden) (Zweeds Lapland)
2001: Camino Francés (Saint-Jean-Pied-de-Port – Santiago de Compostela) (780km te voet –
refugio’s)
rondje Stora Sjofall Nationaal Park (Zweeds Lapland) (tenttrektocht deels buiten paden)
solo doorsteek Sarek Nationaal Park (Zweeds Lapland) (tenttrekking buiten paden)
Via Ferrata Skuleberget (solo) (Midden Zweden) (dagtocht)
2002: Stubai Höhenweg (Oostenrijk) (gids Klim & Bergsport Federatie) (huttentrektocht)
2003: Silvretta Höhenweg (Oostenrijk) (huttentrektocht)
Camino Mozarabe – Camino de Sanabria (Zamora – Santiago de Compostela) (450km te voet)
(refugio’s)
2004: Varendsleden (Zuid-Zweden) ( kano - tentrektocht)
Kärnischen Höhenweg)(Oostenrijk) (huttentrektocht)
Klettersteig (Via Ferrata) (Rax-gebergte Oostenrijk) (dagtochten vanuit hotel)
2005: Zuidkust Kreta te voet (3 weken) (hoteltrektocht)
Gesäuse (dagwandelingen en Klettersteig vanuit hotel) (Oostenrijk)
Rogen & Femunds Nationaal Park (tenttrekking)(Zweden & Noorwegen)
Fulufjallet Nationaal Park (dagwandelingen) (Zweden)
2006: Ecrins (dagwandelingen) (Frankrijk)
2007: Picos de Europa (hotel- en huttrekking) (Spanje)
Dolomiten Höhenweg 1 (huttentrektocht) (Italië)
2008: Ecrins (dagwandelingen) (Frankrijk)
Pyreneeën (dagwandelingen) (Gavarnie –Frankrijk)
Wiener Höhenweg (huttentrekking) (Oostenrijk)
|
|
|